De Raad van Ministers last deze maand een recesperiode van 43 dagen in. Vanaf donderdag vinden tijdelijk geen reguliere vergaderingen van de ministerraad plaats. De laatste vergadering vóór het reces staat gepland voor woensdag. Dat meldt de overheid in een persbericht.
Volgens de regering betekent het reces niet dat het landsbestuur stil komt te liggen. Ministers blijven gewoon aan het werk binnen hun eigen ministerie en urgente besluiten kunnen indien nodig via een schriftelijke procedure worden genomen.
Het reces is volgens de overheid geen officiële vakantieperiode. Ministers kunnen wel verlof opnemen, maar worden dan vervangen door een waarnemer.
De eerste vergadering van de Raad van Ministers na het reces staat gepland voor woensdag 15 juli, na 43 dagen dus. De regering stelt dat ministeries wel belangrijke voorstellen blijven voorbereiden, zodat besluitvorming waar nodig kan doorgaan.














1 reactie
Michael
Kijk eens aan deze nutteloze figuren hebben 43 dagen reces op kosten van de belastingbetaler.
Met z’n allen naar de WK zullen we maar zeggen.