zaterdag 13 juni 2026
Kijk | Ontdek | Luister | mee op nu.cw

Het ministerie van Gezondheid, Milieu en Natuur (GMN) start zaterdag met schoonmaakwerkzaamheden op het terrein van CurChem in Rooi Santu, na een brand eerder deze maand op de locatie. Dat meldt GMN in een persbericht.

Bij de brand ontstond onrust vanwege mogelijke gevaarlijke stoffen in de lucht. Het vuur woedde in en rond een container in de omgeving van CurChem en ging gepaard met een explosie, waardoor hulpdiensten extra voorzichtig te werk gingen. De overheid riep omwonenden destijds op ramen en deuren gesloten te houden vanwege mogelijke rook- en chemische verspreiding via de lucht.

Volgens GMN duren de schoonmaakwerkzaamheden tot maandag en volgen deze op goedkeuring van een schoonmaakplan dat in samenwerking met milieu- en natuurinstanties is beoordeeld.

“Een gespecialiseerd bedrijf voert de schoonmaak uit”, aldus het ministerie. Omwonenden worden opnieuw gewaarschuwd voor mogelijke stofhinder en geadviseerd deuren en ramen gesloten te houden wanneer er stof vrijkomt.”

Plaats de eerste reactie