Verschillende gewapende groepen in de Democratische Republiek Congo zijn ondanks de ebola-uitbraak nog steeds met elkaar in gevecht. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maken de gevechten het werk van zorgverleners zeer lastig. In Congo heerst al decennialang rebellengeweld.













