Statenlid Javier Silvania (MFK) wil dat de regering opnieuw begint met het saneren van water- en stroomschulden van burgers bij Aqualectra. Volgens hem is de eerdere regeling stilgevallen en moet duidelijk worden waarom het project niet wordt voortgezet.
Silvania heeft hierover vragen gesteld aan minister van Sociale Ontwikkeling, Arbeid en Welzijn Charetti America-Francisca (MFK). Hij verwijst naar een besluit uit 2024 waarin stond dat duizenden huishoudens opnieuw aangesloten zouden worden op water en stroom via het project ‘Pasku di Bida’.
Volgens Silvania zijn tijdens het project wel honderden prepaidmeters geplaatst bij huishoudens met een minimuminkomen, maar wil hij weten hoeveel schulden uiteindelijk zijn kwijtgescholden en hoeveel gezinnen nog steeds afgesloten zijn van water en elektriciteit.
Het Statenlid vraagt de regering ook hoeveel huishoudens momenteel betalingsachterstanden hebben bij Aqualectra.














2 reacties
Joshua
Toen Silvania minister was trok hij z’n mond niet open. De rechtszaak die HiiMA tegen de overheid voerde schudde de goegemeente wakker.
Groot respect voor deze club mensen!
William
Helemaal eens met Joshua. Niets aan toe te voegen!