woensdag 10 juni 2026
Kijk | Ontdek | Luister | mee op nu.cw

Bij de school AGO Iris Bruyning aan de Commanchestraat is opnieuw schade ontstaan door vandalisme, dat meldt ochtendkrant Extra. Meerdere ramen zijn ingegooid met stenen. De politie is maandagochtend ter plaatse geweest om aangifte op te nemen en de schade te registreren.

Het gaat om een relatief nieuw schoolgebouw dat pas twee maanden in gebruik is. Toch is het niet de eerste keer dat er ruiten worden vernield. Volgens de school zorgt het vandalisme voor onrust en verstoort het de leeromgeving van leerlingen die ’s ochtends op school aankomen.

“Het is zorgelijk dat dit blijft gebeuren terwijl we juist een veilige plek willen bieden”, aldus een betrokkene binnen de schoolomgeving. Er is geen sprake van inbraak of diefstal, het gaat uitsluitend om vernieling.

De school beschikt over beveiligingscamera’s en hoopt dat de beelden kunnen helpen om de daders te identificeren. De politie onderzoekt de zaak verder en bekijkt of er bruikbaar beeldmateriaal is om de verantwoordelijken op te sporen.