De Eilandsraad van Bonaire houdt dinsdagavond een openbare vergadering waarin meerdere belangrijke onderwerpen worden besproken. De bijeenkomst vindt plaats in het Passangrahan en begint om 19.00 uur.
Op de agenda staan onder meer de afvalproblematiek rond Selibon/Lagun, klimaatverandering en de toekomst van de gezondheidszorg op Bonaire. Ook worden verschillende schriftelijke vragen aan het bestuurscollege behandeld.
Een belangrijk onderdeel van de vergadering is een tweede petitie aan de Vaste Commissie van Volksgezondheid en de klimaataanpak voor het eiland. Daarnaast ligt er een verzoek aan de Tweede Kamer om aandacht te vragen voor de toegankelijkheid van medische zorg en specialistische hulp op Bonaire.
De vergadering werd aangevraagd door de coalitiefracties UPB, MPB en Fractie Serberie en is openbaar toegankelijk.









