Koning Willem-Alexander is samen met koningin Maxima bij de wedstrijd van Curaçao tegen Ecuador tijdens het WK Voetbal. Dat zei de koning na afloop van een fotosessie in de buurt van Den Haag tijdens het aansluitende persgesprek.Volgens Willem-Alexander is het een extra bijzonder WK, doordat zowel Nederland als Curaçao meedoen.
Op 21 juni speelt Curaçao tegen Ecuador in het WK. Dezelfde dag speelt Nederland tegen Zweden. Koning Willem-Alexander vertelt dat hij samen met zijn vrouw naar beide wedstrijden gaat. Het kan zijn dat er ook nog dochters aan sluiten.
De koning geeft aan zich enorm te verheugen om naast het oranje team, ook het blauwe team aan te moedigen dit jaar. “Het is een extra bijzonder WK dit jaar met twee keer zoveel teams om voor te juichen”, aldus de koning.
Tijdens het persmoment wordt duidelijk dat de koninklijke familie fanatiek wordt van de voetbalmomenten. De prinsessen vertellen dat zij de wedstrijden met familie en vrienden zullen bekijken. De koning voegt er nog aan toe dat hij hoopt dat beide teams enorm ver komen. “Al helemaal Curaçao die meteen begint met een zware wedstrijd tegen Duitsland. Wij wensen ze het allerbeste.”
Willem-Alexander zal ook met de Japanse keizer naar Nederland – Japan gaan kijken op 14 juni. Er is niet benoemd of hij naar Duitsland – Curaçao gaat, dat op dezelfde dag valt.











