zaterdag 13 juni 2026
Kijk | Ontdek | Luister | mee op nu.cw

De rechter in eerste aanleg heeft een zaak behandeld tegen een 20-jarige man die wordt verdacht van een reeks van elf inbraken en diefstallen in het gebied Bandabou. Het gaat om verschillende feiten waarbij woningen, voertuigen en werkplaatsen doelwit werden. De verdachte zou volgens het dossier onder meer gereedschap, elektrische apparaten en onderdelen van voertuigen hebben buitgemaakt in meerdere wijken. Ochtendkrant Extra meldt dit.

De feiten zouden zich hebben afgespeeld in een periode tussen eind oktober 2025 en september 2025. Naast inbraken in woningen werd ook gestolen uit auto’s en bouwterreinen, waarbij vooral elektrisch gereedschap en huishoudelijke apparaten werden weggenomen.

Tijdens de zitting erkende de verdachte de ten laste gelegde feiten volledig. Hij gaf aan achter alle feiten te staan en verklaarde verder weinig te willen zeggen over anderen die mogelijk betrokken waren. Ook zou hij eerder meegenomen goederen hebben teruggebracht en enkele zaken hebben toegegeven op camerabeelden.

De officier van justitie stelde dat de reeks feiten langdurig voor onrust heeft gezorgd in het gebied. Het OM eistte 36 maanden celstraf, waarvan 12 voorwaardelijk. De rechtbank kwam uiteindelijk tot een straf van 30 maanden, waarvan 12 voorwaardelijk.