Het Nederlandse duo Aat & Berrie heeft het nummer ‘We Gaan Los op Curaçao’ uitgebracht als eerbetoon aan het eiland, het Curaçaose voetbalelftal en een goede vriend die op Curaçao woont. Het feestnummer ontstond volgens de makers vanuit vriendschap en enthousiasme rond het komende wereldkampioenschap voetbal. Dat vertelt het duo tegen Nu.cw
Albrecht Haan en Stephan van der Velden zijn in Nederland actief als entertainers en organiseren onder meer muziekquizzen. Toen zij plannen maakten om tijdens het WK naar Curaçao te reizen, besloten ze hun vriend Robin Bunnik, woonachtig op Curaçao, op bijzondere wijze te verrassen.
Haan schreef de tekst en werkte een eerste demo uit op gitaar. Omdat het duo geen Latin-muzikanten in de directe omgeving had, besloot Van der Velden de productie verder af te werken met behulp van kunstmatige intelligentie. Volgens de makers moest het nummer vooral de sfeer en warmte van Curaçao uitstralen.
“We wilden Robin laten voelen dat we met volle overtuiging naar zijn eiland komen”, zegt Aat & Berrie. “Curaçao verdient respect, en dat respect wilden we uitspreken op de manier die wij het beste kennen: met muziek”.
Het nummer is inmiddels verschenen op verschillende streamingdiensten en wordt door het duo omschreven als een muzikaal vriendschapsgebaar en steunbetuiging aan het Curaçaose voetbalteam.












