Zeker zeven passagiers van poolcruiseschip MV Hondius blijken besmet met een hantavirus. Drie van hen zijn overleden. Mens-op-mensbesmetting is nog altijd niet bevestigd, maar duidelijk is dat er na het eerste sterfgeval weken voorbijgingen voordat mensen in quarantaine gingen. Dit weten we nu.













