Prinses Beatrix brengt van 18 tot en met 22 november een bezoek aan Bonaire en Sint Eustatius. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst.
Het programma van de reis staat in het teken van natuurbehoud en maatschappelijke initiatieven op de eilanden. Beatrix bezoekt onder meer projecten van de Dutch Caribbean Nature Alliance (DCNA), waarvan zij beschermvrouwe is. DCNA zet zich in voor de bescherming van de natuur in Caribisch Nederland en werkt samen met lokale organisaties om het unieke ecosysteem van de eilanden te behouden.
Naast aandacht voor natuurprojecten zal Beatrix ook verschillende sociaal-maatschappelijke initiatieven bezoeken. Daarbij gaat het om ontmoetingen met lokale organisaties en vrijwilligers die zich inzetten voor het welzijn van de gemeenschap.
Met haar bezoek wil de prinses het werk van deze organisaties onderstrepen en waardering uitspreken voor hun inzet voor natuur en samenleving.









