In een gezamenlijke inspanning van GGD Bonaire en sportorganisatie Indebon zijn recent nieuwe watertappunten geplaatst op verschillende scholen en sportvelden op Bonaire. Dat meldt de Bonairiaanse overheid in een persbericht.
De publieke tappunten bieden gratis, koel drinkwater en dragen volgens de overheid bij aan het bevorderen van een gezonde leefstijl voor jong en oud.De installatie van de tappunten maakt deel uit van het gezondheidsprogramma Bon Salú, dat zich richt op preventie en het stimuleren van gezonde gewoonten. “Door water dichterbij te brengen op schoolpleinen, sportvelden en andere openbare locaties, wordt het makkelijker om voor water te kiezen in plaats van suikerhoudende dranken”, aldus de overheid.
De tappunten zijn te vinden op sportlocaties als Rudy Boezem, Stadion Playa en het AMA’s honkbalveld, evenals op diverse basisscholen en middelbare scholen verspreid over het eiland.
“Elk tappunt is voorzien van een unieke muurschildering, wat ze niet alleen functioneel maakt, maar ook zichtbaar en herkenbaar in de omgeving”, meldt de overheid.
Met het nieuwe initiatief benadrukt de overheid het belang van veilige, toegankelijke drinkwatervoorziening voor zowel inwoners als bezoekers. “Het project weerspiegelt een bredere inzet voor duurzaamheid, gezondheid en het serieus nemen van basisbehoeften binnen de samenleving”, aldus de Bonairiaanse overheid.








