Voor het eerst organiseert Curaçao Ports Authority (CPA) de jaarlijkse conferentie van de Port Management Association of the Caribbean (PMAC). Van woensdag tot en met vrijdag komen maritieme professionals, havenbestuurders en vertegenwoordigers uit het hele Caribisch gebied bijeen op het eiland.
De conferentie, dit jaar voor de 28e keer gehouden, draait om thema’s als havenmodernisering, duurzaamheid en technologische innovatie. Deelnemers volgen strategische sessies over onder meer digitale transformatie, decarbonisatie, groene energie en personeelsontwikkeling binnen de sector.
Volgens CPA staat Curaçao als gastland centraal in de discussie over toekomstbestendig havenbeheer. “We zijn trots op de rol die Curaçao speelt bij het bevorderen van samenwerking in de regio”, aldus CPA-directeur Humberto de Castro.
Op het programma staan ook havenexcursies en de ondertekening van twee internationale samenwerkingsovereenkomsten, waaronder één met het London Institute of Business and Technology









1 reactie
Chris
En nog een stel partijen die nog niet hebben meegekregen dat de ECHTE wereld inmiddels gestopt is klimaat en energietransitie dromerij. Sommigen denken nog steeds rijk te kunnen worden met windmolens, CO2-afvang, batterijen en waterstofeconomie. In de echte wereld is men al een paar stapjes verder met modulaire mini-kerncentrales. Kijk, daar zou Curaçao pas echt mee geholpen zijn: betrouwbare en goedkope stroom in plaats van blackout veroorzakende wiebelstroom van windmolens.
Reacties zijn gesloten.