De Curaçaose regering organiseert dit jaar een grote eindejaarsviering voor overheidsmedewerkers onder het thema ‘Euphoria Garden’. De feestavond vindt plaats op 18 december in Capital Ç, ook wel bekend als de luchthavenkoepel. Dat schrijft de Èxtra woensdag.
In voorgaande jaren organiseerden ministeries hun eigen eindejaarsvieringen, vaak in hotels of via traditionele bijeenkomsten. Dit jaar heeft de regering gekozen voor één gezamenlijke viering om alle medewerkers samen te brengen. Daarnaast hebben sommige ministeries in eerdere jaren gekozen voor geschenkbonnen of voedselpakketten voor medewerkers die geen interesse hadden in een feestje.
Het evenement begint om 19.00 uur, en de dresscode is ‘garden chic/casual’. Naast de festiviteiten ontvangen ambtenaren in december een boodschappenvoucher ter waarde van 150 gulden, vergelijkbaar met het bedrag dat zij ook vorig jaar ontvingen. Dat maakte minister van Financien Javier Silvania eerder bekend. Dit gebaar komt bovenop achterstallige betalingen die in december worden uitbetaald.
Ook het parlement houdt een eindejaarsviering, maar dan in een luxueuzere setting. Voor hen staat een kerstfeest gepland op 21 december in het Sandals Resort, met een diner en feestelijke activiteiten.









1 reactie
Chris
Ik gun iedereen een fantastisch eindejaarsfeest maar de overheid is wel de laatste die hier belastinggeld aan mag besteden. Het is niet jullie geld. Doe eerst maar een referendum of de overheid aan dit feest mag houden op rekening van de Curaçaose burgers. Met 3.000 ambtenaren en 147.000 bewoners schat ik in dat hooguit 5% positief zal stemmen. Zonder draagvlak onder de bevolking is dit niets minder dan diefstal.
Reacties zijn gesloten.